Falska vänner

0kommentarer

Stämmer in så jävla bra.
Jag försöker o göra mitt bästa,
men ibland så blir jag ändå testad.
Jag försöker o blunda för det mesta,
när vissa människor dom fortsätter hetsa.

Ibland så vill, jag bara var ensam.
Kan du förstå, kan du snälla vänta.
Har alltid stått, på min egna ben,
men ibland blir det allt för svårt för o le.


Jag sitter på mitt rum o räknar dagar med fingrarna.
Tänker på dom, som lever upp i himlarna.
Hittar jag den eller finnar jag den ej,
o finns det plats för mig, säg mig finns det plats för mig. 
Jag försöker vara positiv, men det kommer alltid stunder
o de kommer alltid männskor, när man ej är munter.
O de kommer alltid finnas jobbigt folk överallt,
men ibland så blir jag lack o säger stick nån annan stans .
Jag orkar inte med erat skitsnack ja blir skitlack,
o jag orkar inte höra erat tjat så snälla stick tack.
Fyfan för ryggtalare som pratar skit bakom ryggen,
som inte vågar stå upp för allting som dom tycker.
Men det är ni som blir förlorarna när allting får ett slut,
det är era vänner som försvinner när allting kommer ut.
Jag försöker vara en så god vän jag kan,
men det händer att vi alla gör misstag ibland.


Jag försöker o göra mitt bästa,
men ibland så blir jag ändå testad.
Jag försöker o blunda för det mesta,
när vissa människor dom fortsätter hetsa.

Ibland så vill, jag bara var ensam,
kan du förstå, kan du snälla vänta.
Har alltid stått, på min egna ben
men ibland blir det allt för svårt för o le.

Det finns så många vänner som man tror ska finnas där,
när allting går åt helvete o livet känns misär.
Men hur många har man kvar när allting kommer kring,
för ibland så får man känslan att man inte har nånting.
Och ofta krävs de sorg för att få veta sanningen,
o när man ber om hjälp så känns de som dom säger inte han igen.
O jag vill inte veta av sånt folk ni förstår,
som man tror man har vart vän med efter alla dessa år.
Jag mår hellre dåligt av att veta vad som är sant,
än att må bra av en lögn, sen känna sig som en fjant.
Och förlåt alla vänner som jag misstror er ibland,
men efter alla dessa år så tar man ingen chans.

För livet är en dans men den känns fanimej svår, 
och man ställer sig frågan finns jag kvar om några år.
Men svaret det är enkelt för jag gör det för er,
som ställer upp hela tiden när allting känns fel.

Jag försöker o göra mitt bästa,
men ibland så blir jag ändå testad.
Jag försöker o blunda för det mesta,
när vissa människor dom fortsätter hetsa.

Ibland så vill, jag bara var ensam,
kan du förstå, kan du snälla vänta.
Har alltid stått, på min egna ben
men ibland blir det allt för svårt för o le.
 
 

Kommentera

Publiceras ej