Historian om mobbing! Del 2

0kommentarer

Linny öppnar ögonen och börjar gallskrika. Tre sjuksystrar kom in på rummet.
-Vad är det ?
-Varför, när och hur ?!??! , sa hon och pekade på sin hand som var bruten.
-Vi ska förklara för dig alldeles snart , ta det bara lungt lilla vännen.
Linny började få tillbaka blickar på gårdagen , hon andade tungt och snabbt. Hon blev mer och mer svettig.
-AAAAAAAAAAAAA!!!!!!!
-Schhhh.. ta det lugnt , det var gårdagen och nu syftar vi på denna dag.
Linny börjar gråta.

-Gumman vi är hemma nu , sa pappa och skakade henne lite försiktigt. Hon sträckte på sig och klev ur bilen.
-Så vad var det egentligen som hände igår? Jag minns knappt något.
-Jo , du träffade ju några och de är kanske inte så konstigt att du inte minns eftersom du svimmade.
-sv-svimmade ?
-Ja , de slog till dig i huvudet och bröt armen på dig. Men polisen har varit där och pratade med dom och deras föräldrar. De blir 2500 kronor.
-Okej , sa Linny och gick upp på sitt rum. -Jävla fans skit också! , sa hon och kastade en bok i väggen.


Kväll:
-Pappa..
-Ja gumman ?
-Jag saknar mamma..
-Gumman , jag vet .. jag saknar också mamma jättemycket ! Om du vill kan vi ta ledigt imorn eftersom detta här hänt och gå till hennes grav ?
-Okej vi gör det.
-Men sov så gott nu gumman.
-Du också pappa.
Hennes pappa pussade henne i pannan och gick.
-Pappa..
-Ja ?
-Jag älskar dig.
-Jag älskar dig också gumman.

Kommentera

Publiceras ej