Historian om mobbing! Del 1

0kommentarer

Linny Newcrook går i 8:an, hon är alltså 14-15 år gammal. Hon har varit mobbad av samma personer i 4 år. Och de blir bara fler och fler.

-Hahaha vilka äckligt fula kläder du har !

Linny går därifrån.

-Är du feg eller ?

*rriiiinnnggg*

-Äntligen ringer det ut, tänker Linny.

Hon började gå hem. Men tillslut stannade hon upp.

-Asså kan ni sluta ?

-Vad sa du?!

-Jag frågade om ni kan sluta.

-HAHAHAHHAHAH!

Linny struntade i dem och fortsatte hem.

-Hur har dagen varit? , frågade Linnys pappa Michael.

-Som vanligt, sa Linny och gick upp på sitt rum.

*riiiing* *riiiiing*

Linny tar upp sin telefon och svarar.

-Linny här va äre?

-Tjena Linny det är ..

..Mathey!

-Vad vill du?

-Jag undrar om vi kanske kunde träffas?

-Okej, vart ska vi ses?

-Öhm., vi kan ses vid återvändsgränden.

-Återvändsgränden varför det ?

-Tycker det är ett mysigt bara.

-Oookeej ? Vi säger väl så. Vilken tid?

-Kom runt 8 jag väntar där.

-Okej hejdå.

-Herrå

 

Klockan 8.

-Jag ska bara gå ut en stund , ropade Linny till Michael.

-Gör så.

 

Vid återvändsgränden:

-Är det någon här? , ropar Linny.

-Hahahahahahah, hörs det längst bort vid väggen.

-H-hallå ? ,frågar hon med "rädd-rösten".

-Nämen hej Linny.., sa någon bakom henne.

-Vad gör du här Catlynn? , frågade hon räddare den här gången. 

-Ja det kan man undra, sa Catlynns vän Sarah.

-Men vad vill ni mig !?

-Gissa de du om du kan !

Alla mobbarna ställde sig i ring runt Linny.

-Vad håller ni på med ...???

-Linny..linny..linny. Varför tror du att jag ville träffa dig egentligen ? , frågade Mathey.

-Jag vet inte..?

-Hahahaha !

 

Nästa morgon vaknar Linny upp på sjukhuset.    

Kommentera

Publiceras ej