Livet Som Justin Bieber! Del 5

0kommentarer

Justin fattade hur ledsen hon hade blivit när han inte ringt.
-Men Jenna.., ropade han efter henne.
Jenna tittade bakåt och samtidigt kommer det en bil ungefär 30 meter därifrån. Justin såg bilen och började springa.
-JENNA!!!!
Justin greppade tag om Jenna och kastade sig åt sidan.
-Det var nära , sa han och reste sig upp och borstade av gräset. Men när han tittade upp igen var Jenna borta.
-Hopplöst, sa Justin och gick tillbaka till skolgården.

När dagen var över gick Justin hem alldeles ensam. När han kom hem slängde han väskan i hallen och la sig i sängen.
En stund efter fick han lov att gå upp igen för det plingade på dörren.
När han öppnar dörren ser han att Jenna stog där gråtande.
-Jenna ?! -Vad har hänt ? , sa Justin och kollade på henne.
Jenna bara grät.
-Kom in stå inte här och frys!
-Så vad har hänt ?
-Min mamma ligger på sjukhus! , sa hon och då började tårarna spruta ännu mer.
-Varför ?
-Jag vet inte, när jag kom hem var ingen hemma och jag tänkte att hon var och handlade men sen när jag gick för att ta fram filen ur kylskåpet , då såg jag en lapp där det stog: Hej gumman. Jag vill inte att du ska vara orolig men jag har åkt in till sjukhuset , jag kommer nog inte hem ikväll så sov hos Justin är du snäll . Puss Mamma
-Klart du kan få sova här, sa Justin

Nästa morgon ringer någon på Jennas mobil.
-Jenna mitt i sömnen ? svarar hon trött och nyvaket.
-Ja hej! Jag heter Sara och ringer från sjukhuset.
-Hej vad vill du ? sa Jenna oroligt och satte sig upp.
-Jo det är såhär , din mamma ligger här och det är såhär att hon..

Vill du veta mer får du läsa del 6 ;)

Kommentera

Publiceras ej