Historian om mobbing! Del 3

2kommentarer

-God morgon gumman!
-God morgon..
-Ska du ta och fixa dig så vi kan gå snart ?
-Gå.. ? Gå vart ?
-Till kyrkogården, till mammas grav.
-Ska duscha först.
-Okej men hoppa in nu då så vi kan gå sen.
-Okej.

Efter duschen:
-Jag är klar nu ska vi gå ?
-Okej det gör vi!

På kyrkogården:
-Jag tänder ljuset nu.
-Gör det.
-*snyft* jag saknar henne.
-Jag också , sa Michael och satte armarna runt henne.
-Mamma jag har skrivit en dikt till dig som jag vill läsa upp:
Älskade mamma! Ända sen du dog har jag gråtit varje kväll.
Jag kollar på fotot och tänker på våra minnen. Jag minns när du och jag stod i köket och gjorde bullar och vi brände en hel plåt. Minnen kommer minnen går . Men dig kommer jag ALDRIG glömma ! Du gjorde mig livs levande! Jagälskardigmamma!
-Gumman så vackert !
-Tack.. hon betyder så mycket för mig.
Linny börjar gråta.
-Gumman kom nu .

De börjar gå. Men helt plötsligt hör de någon bakom dem som ropar: Era fula saker.
Michael vänder sig om.
-Ursäkta unge man vad sa du nu ?
-Bahah gammla gubbe håll käften.
-Pappa skit i dem bara, sa Linny.
-Jag ringer polisen nu så ni vet de.
-Gör de gubbjävel!
Han ringer sos och berättar vad de håller på med.
-Jag skickar ut en polisbil.
-Tack , hej.

-Jaha och vad håller ni på med ? , säger polisen till Mathey.
-Snutjävel lägg dig inte i !
-Ja du är iallafall inte nykter. Du får följa med till stationen, säger en kollega.
-Släpp mig era grisar, säger Mathey och slår emot med kniv.
Poliskollegan brottar ner Mathey på marken och drar upp hans haka, kollegan sätter på handfängelse sen sätter hon in honom i bilen.


Nästa dag:
-Gumman kom och kolla!
-Polisman avled p.g.a knivskuren i magen.
-MEN DET ÄR JU MATHEY ! OHMYGOD HAN ÄR MÖDARE!!!
-Ja.

2 kommentarer

,

25 May 2011 19:56

MOBBING ?

inte ett piss handlar om mobbing !

OMG

15 Apr 2013 09:39

OMG OMG OMG OMG

Kommentera

Publiceras ej